مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 12:452021-11-30سياسي

دیوار قربانی جدید خلاهای قانونی| آیا طرح صیانت پاسخگو است؟


خلاهای قانونی درخصوص پلتفرم های آنلاین در ایران همچنان قربانی می گیرد؛ در زمان اوج گیری هر خبر، تلاش هایی آغاز می شود که بلاتکلیف باقی می مانند.

- اعلام صدور حکم قطعی حبس برای مدیرعامل دیوار در روزهای گذشته، جامعه کارآفرینی و فعالان حوزه مجازی کشور را در شوک فرو برده است.

از زمان اعلام عمومی این خبر، صاحبان کسب و کارهای داخلی و تشکل ها و انجمن های صنفی تأسف و نکات تأمل برانگیزی درخصوص پیامدهای آن منتشر کرده اند.

نکته ای که در تمام این سخن ها و بیانیه ها به چشم می خورد، این است که عدم وجود قوانین واضح و تخصصی برای رسیدگی به وضعیت استارتاپ ها در کشور موجب وارد آمدن آخرین ضربه ها به بدن پر زخم فعالان این حوزه است و جامعه کارآفرینی بیش از این نمی تواند به ساختن و حمایت حاکمیت امید داشته باشد.

بررسی حقوقی حکم مدیرعامل دیوار به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از زومیت، عدم آشنایی قضات کشور با شرایط حاکم بر فضای مجازی و عدم وجود قوانین متناسب این فضا باعث شده تا هر از گاهی با انتشار خبری از دستگیری صاحبان پلتفرم های آنلاین یا توقف برخی سرویس های آن ها مواجه شویم؛ مسائل و مشکلاتی که باوجود مانع زایی برای فعالیت استارتاپ ها و کسب و کارها، بدون رسیدگی و بلاتکلیف باقی می مانند و نهادی حاکمیتی، خود را ملزم به پاسخ گویی درمورد آن نمی داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوار قربانی جدید خلاهای قانونی| آیا طرح صیانت پاسخگو است؟

دیوار قربانی جدید خلاهای قانونی| آیا طرح صیانت پاسخگو است؟